1. Vi hörs – och ses där du känner dig trygg
Allt börjar med ett samtal. Därefter bokar vi ett möte där vi får lära känna dig och du får lära känna oss. Mötet sker på dina villkor – hemma hos dig, på vårt kontor eller en plats du väljer.
Vi tar tid att lyssna och prata igenom dina behov, önskemål och funderingar. Vi berättar också hur vi arbetar, vad du kan förvänta dig av oss – och vad du kan få.
2. Ett personligt förslag
Efter mötet återkommer vi med ett individuellt förslag – anpassat efter just dig och din situation. Du får tid att fundera i lugn och ro. Vi stressar inte. Det viktigaste är att det känns rätt för dig.
3. Avtal och ansökan
När du känner dig trygg i ditt val, skriver vi avtal. Behöver du hjälp med ansökan om personlig assistans så hjälper vi dig. Vi har lång erfarenhet av att skriva ansökningar och har full koll på vad Försäkringskassan kräver.
När assistansen är igång håller vi kontinuerlig kontakt. Du får en egen kontaktperson, och vi är alltid lätta att nå – för dig, dina assistenter och dina anhöriga.
Med nära ledarskap, beredskap dygnet runt och en tydlig struktur för samordning ser vi till att din assistans flyter på som den ska.
Vi på Assistanskraft har stor juridisk kompetens inom LSS och assistans. Vi håller oss ständigt uppdaterade på lagar och regler inom LSS. Du kan vara trygg med att vi gör allt för att du ska få det du har rätt till.
På den oberoende sajten Assistanskoll kan du jämföra assistansanordnare. Fundera över vad som är viktigt för dig – och hör av dig om du vill prata mer.
Du hittar vår kontaktinformation här på hemsidan.
Individanpassad assistans – varje dag, varje timme
Juridiskt stöd och hjälp med ansökningar
Närvarande samordning och tillgängliga kontaktpersoner
Trygg hantering av arbetsgivaransvar och ekonomi
Assistenter du själv väljer – i samråd med oss